De City Trail Lokeren is aan zijn tiende editie toe. In 2013 jaar werd deze recreatieve loop simultaan georganiseerd aan een (succesvolle) Guinness wereldrecordpoging van de Lokerse atletiekvereniging. Zij haspelden toen, met een team van 12 atleten, sneller dan wie ooit 100 kilometer op de loopband af. Ze haalden er toen alle regionale pers, radio en tv én zelfs zendtijd op nationale tv mee.
In 2014 kwam er geen nieuwe recordpoging, maar focuste de organisatie op de City Trail zelf. Zo werd meteen de kaap van 800 deelnemers gehaald. De City Trail groeide jaar na jaar in populariteit. Zodanig kwamen in 2016 voor het eerst zelfs meer dan 1500 deelnemers aan de start. Voor de vierde jaargang, de eerste maal voor het goede doel (n.a.v. de Warmste Week!) mikken we op 2500 deelnemers. The sky is the limit!
Inspanningen worden alvast niet gespaard, want naast de vele extra’s die voorzien zijn voor de deelnemers wordt ook het parcours van start tot finish onder handen genomen. De sfeervol verlichte binnenstad zal dit jaar niet alleen van buitenaf kunnen bewonderd worden, maar, met passage dwars dóór verschillende Lokerse trekpleisters en historische gebouwen, wordt het een waar spektakel voor alle deelnemers.
Met het succes van dergelijke recreatieve loopevents in onder andere Brugge en Antwerpen (tot 8000 deelnemers), maken we ons sterk dat, met de kerstsfeer als extra troefkaart, ook in Lokeren dit concept zeker verder zal aanslaan. Met start en aankomst in ons unieke City Trail Kerstdorp blijven bovendien heel wat deelnemers en hun supporters ongetwijfeld hangen voor een natje en een droogje.
Dat ook u als sponsor zo mooi in the picture kan “lopen”, daar twijfelt niemand nog aan! Meer info vindt u alvast hieronder.
Media en promotie
- Er worden 10.000 kleurenflyers gedrukt en verdeeld op verschillende (loop)evenementen en in de omgeving
- Er worden 500 kleurenaffiches (A2-formaat) gedrukt en verspreid over Lokeren en daarbuiten
- Er wordt een promokrant gedrukt (8 kleurenpagina’s in A3-formaat) in niet minder dan 15.000 oplages en verdeeld over alle Lokerse en Zeelse huishoudens, op verschillende (loop)evenementen en de avond zelf
- Er wordt een promocampagne op sociale media (Facebook en Twitter) gevoerd
- Er werd een aparte website opgericht (citytrail.be) met alle info, online inschrijvingen en link naar alle sponsors
- Vorige edities kwam de City Trail, zowel in voor- als in nabeschouwing, in de regionale rubrieken van alle relevante kranten uit de omgeving (NB, HLN, GVA, Streekkrant,…) en tweemaal op Radio 2 Oost-Vlaanderen. Verschillende nationale én internationale (atletiek- en sport)websites namen ons op in hun berichtgeving
- De voorbereidingen van de City Trail 2013, 2014, 2015 én 2016 werden gevolgd door TV Oost en ook de avond zelf was een filmploeg van hen aanwezig. De wereldrecord poging kreeg zelfs nationale zendtijd op de openbare omroep (op zondagavond op Sportweekend)
Sponsorformules
- Hoofdsponsor: wordt titelsponsor, publiciteit op alle drukwerk, de website en op de voorpagina van de promokrant (25.000 oplages), sponsoring op alle startnummers
- Nevensponsors: publiciteit op alle drukwerk, de website en de promokrant (20.000 oplages), sponsoring op kilometerborden
- Promokrant: er zal een promokrant gedrukt worden enkele weken voor de City Trail. Deze wordt in maar liefst 20.000 oplages huis-aan-huis verdeeld in Lokeren, Zele en omstreken. Ook komt de krant in verschillende handelszaken te liggen en worden resterende exemplaren verdeeld onder de toeschouwers op de dag zelf. Naast info over de City Trail is er ruim de mogelijkheid tot adverteren in de krant (8 pagina’s, tabloid-formaat)
Andere sponsorformules zijn op aanvraag en onderling te overleggen. Ook formules voor deelname bedrijven, jeugdbewegingen, sportclubs,…
Alle sponsors krijgen een rechtsgeldige factuur van AV Lokeren vzw.
Contacteer patrick.van.waes@avlo.be voor alle informatie of interesse in sponsoring, groepsinschrijvingen en/of hospitality.